الشروط والبنود القانونية الخاصة بڤودافون مصر

 

يخضع استخدام الخدمات التي تقدمها ڤودافون مصر للشروط والبنود التالية.

عند قيامكم بزيارة الموقع الالكتروني وقبولكم للشروط والبنود المبينة فيما يلي أدناه، فانتم ملزمون أمام القانون بالشروط والبنود المنصوص عليها في هذه الوثيقة.

 

حقوق الملكية الفكرية

  • حقوق النشر والتأليف

جميع محتويات هذا الموقع ولكن بدون الاقتصار على (النصوص والشعارات والصور والرسوم البيانية والتسجيلات الصوتية وأيقونات الأزرار والمحتويات الرقمية والمواد التي يتم إعادة تحميلها والبرمجيات وتجميع البيانات) وجميع محتويات ڤودافون  مصر و/أو الموردين التابعين لها/اى طرف ثالث من الغير، وتجميع كافة المحتويات الموجودة على هذا الموقع وكافة البرمجيات المستخدمة في هذا الموقع وموردي البرمجيات، هى ملك حصري وخاص بڤودافون مصر وتخضع لحكم قانون حق النشر المصري، وقانون حق النشر الدولي، والاتفاقيات نافذة المفعول مثل اتفاقية بيرن وتريبس.

  • العلامات التجارية

ڤودافون مصر وأية علامات أخرى تمت الإشارة إليها هنا في هذا الموقع تعتبر علامات تجارية مسجلة لشركة ڤودافون مصر في مصر والبلاد الأخرى. والصور والشعارات وترويسات الصفحة وأيقونات الأزرار والنصوص وغيرها من الأسماء الخدمية الأخرى هي علامات تجارية وتصميمات تجارية خاصة بڤودافون مصر أو بشركاتها التابعة. ولا يسمح بإعادة انتاج العلامات التجارية أو التصميمات التجارية الخاصة بڤودافون مصر في أى وسيلة بدون إذن كتابي من ڤودافون مصر مهما كانت طريقة ذلك والتي يمكن أن تتسبب في إزعاج العملاء أو النيل من قدر ومصداقية ڤودافون مصر.

 

الترخيص والدخول على الموقع

 

تمنح ڤودافون مصر ترخيصا محدودا يسمح بالدخول على هذا الموقع والاستخدام الشخصي له مع عدم إعادة تحميل أو تعديل الموقع أو أى جزء منه (فيما عدا مخبأة الصفحة) إلا بموافقة كتابية صريحة من ڤودافون مصر. ولا يشمل هذا الترخيص ترخيصا بإعادة بيع هذا الموقع، أو محتوياته، أو استخدامه استخداما تجاريا؛ كما لا يشمل أى تجميع أو استخدام لإحدى طرق عرض الموقع، أو اى استخدام فرعي مشتق من هذا الموقع أو محتوياته؛ او أى تحميل أو نسخ للمعلومات المتوفرة عن الحساب لصالح الغير؛ أو استخدام وسائل التنقيب في البيانات او الانسان الآلي أو أدوات جمع واستخلاص البيانات المماثلة. ولا يجوز إعادة انتاج أو عمل نسخة مطابقة أو نسخ أو بيع أو إعادة بيع أو زيارة هذا الموقع أو أى جزء منه أو استخدامه بصورة مغايرة في أغراض الاستغلال التجاري أو غير التجاري له بدون موافقة كتابية صريحة من ڤودافون مصر. كما لا يجوز عمل إطار للموقع، أو استخدام أساليب عمل الإطارات لتضمينها أى علامة تجارية، أو شعار، أو غيرها من المعلومات المملوكة ملكية خاصة لڤودافون مصر (بما في ذلك الصور والنصوص وطرق تخطيط الصفحة أو أشكالها) بدون الحصول على موافقة كتابية صريحة. كما لا يجوز استخدام أية علامات وصفية أو غيرها من "النصوص المخبأة" التي تستغل اسم ڤودافون مصر أو علاماتها التجارية بدون موافقة كتابية صريحة من ڤودافون مصر. كل استخدام غير مصرح به لهذا الموقع من شأنه انهاء الإذن أو الترخيص الممنوح من قبل ڤودافون مصر. كما تم منحكم حقاً محدوداً وقابل للإلغاء وغير حصري يسمح لكم بتأسيس وصلة نص متشعب تقود إلى الصفحة الرئيسية لفودافون مصر طالما أن هذه الوصلة لا تصور فودافون مصر أو منتجاتها أو خدماتها بطريقة خادعة أو زائفة أو مضللة أو محطة لقدرها أو مهينة لها بطريقة أخرى. ولا يجوز لك استخدام شعار ڤودافون مصر أو أى رسم آخر أو علامة تجارية أخرى مملوكة ملكية خاصة بڤودافون مصر كجزء من هذه الوصلة بدون إذن كتابي صريح.

 

وسائل الاتصال

 

يمكن أن يقوم الزائرين بتقديم اقتراحاتهم وأفكارهم وتعليقاتهم وأسئلتهم أو أى معلومات أخرى إلى المدى الذى لا تحتوي فيه هذه المحتويات على معلومات غير قانونية أو نابية أو منطوية على تهديدات أو قذفية أو تشكل اعتداء على الخصوصية أو انتهاكا وتعديا على حقوق الملكية الفكرية أو مضرة بطريقة أخرى بحقوق الغير أو مثيرة للرفض والاعتراض ولا تتكون من برامج تحتوي على فيروسات أو تشكل جزءا من حملة سياسية أو وسيلة استمالة اعلانية أو خطابات تسلسلية أو بريد جماهيري أو أى شكل من أشكال البريد المزعج "سبام". ولا يجوز لك استخدام عنوان بريد إلكتروني زائف أو انتحال شخصية أى شخص أو جهة أخرى أو ان تعطى معلومات مضللة بطريقة أخرى عن منشأ الرسالة أو أى محتوى آخر. وتحتفظ ڤودافون مصر بحق (ولكن ليس التزام) حذف أو تعديل هذا المحتوى ولكنها لا تلتزم بمراجعة المحتوى الذي يتم ارساله إلى الموقع بصفة منتظمة.

عبر ارسال اى محتوى أو تقديم مساهمتكم إلى الموقع – إلا إذا قمنا بإفادتك بخلاف ذلك – فإنك توافق على منح ڤودافون مصر الحق غير الحصري والخالي من الإتاوات والدائم والغير قابل للإلغاء بالاضافة إلى التنازل عن الحق في استخدام وإعادة انتاج وتعديل أو أداء أو نشر أو ترجمة أو خلق أعمال مشتقة أو توزيع وعرض مساهماتكم وانتاجها للجمهور في شتى بقاع العالم في أى وسيلة اعلامية معروفة الآن أو يتم تطويرها لاحقا. كذلك تمنح ڤودافون مصر حق استعمال الاسم الذي تقدمه فيما يتصل بهذا المحتوى أو تلك المساهمة في حالة اختيارك للقيام بذلك. كما أنك تقر وتضمن أنك تملك أو تتحكم بطريقة أخرى في كافة الحقوق الخاصة بالمحتوى الذي ترسله أو تقدمه؛ كما تقر وتضمن دقة وصحة المحتوى وأن استخدام المحتوى الذي تقدمه لا يخل بهذه السياسة ولن يتسبب في إحداث ضرر لأي شخص أو منشأة وأنك سوف تقوم بتعويض ڤودافون مصر وكافة الشركات التابعة لها عن كافة المطالبات التي تنشأ عن المحتوى الذي قمتم بتقديمه. وتملك ڤودافون مصر حق وليس التزام مراقبة وتعديل او حذف أى نشاط أو مساهمة أو محتوى لا يتطابق مع الشروط والبنود الخاصة بڤودافون مصر المنصوص عليها في هذه الوثيقة. لا تتحمل ڤودافون مصر مسئولية أى محتوى يتم ارساله على موقعها أما بواستطك أو بواسطة الغير كما لا تتحمل المسئولية القانونية عنه.

 

الالتزام والتقيد بحقوق النشر

 

لأن ڤودافون مصر تحترم حقوق الملكية الفكرية الخاصة بالآخرين، فإننا نطلب منكم إذا لاحظتم أنه تم نسخ أى جزء من حق الملكية الفكرية بأي شكل من الأشكال، مما يشكل انتهاكا بحق النشر وتعديا عليه، أن تتصلوا بالإدارة القانونية للشركة على العنوان التالي: legal@vodafone.com.eg

 

في المسئولية وحدود المسئولية القانونية

 

يتم تقديم الموقع على أساس تقديمه "كما هو" و"وفقا لتوافره" بدون أن تقدم ڤودافون مصر أية تعهدات أو ضمانات من أى نوع سواء كانت ضمنية أو صريحة تتعلق باستخدام هذا الموقع أو محتواه أو المواد الموجودة عليه، وانت توافق صراحة على انك تستخدم هذا الموقع على مسئوليتك الشخصية. إن ڤودافون مصر تنفي كامل المسئولية القانونية التي قد تنجم عن استخدام هذا الموقع سواء كانت ضمنية او صريحة وذلك إلى أقصى مدى يسمح به القانون. ڤودافون مصر لا تقدم أية ضمانات بخلو هذا الموقع أو شبكة تقديم خدمة الانترنت من الفيروسات أو غيرها من المكونات الضارة. ولن تكون ڤودافون مصر مسئولة قانونا عن الخسائر أو الأضرار أيا كان نوعها التي تنشأ من استخدام هذا الموقع بما في ذلك ولكن بدون حصر الأضرار المباشرة وغير المباشرة والطارئة والتأديبية والتبعية.

 

القانون الحاكم

 

بزيارتك لموقع ڤودافون مصر، فإنك تقر بأن الشروط والبنود المنصوص عليها في هذه الوثيقة تخضع لأحكام القوانين السارية في مصر بدون اعتبار لقواعد فض تنازع القوانين، كما يخضع كل نزاع قد ينشأ إلى الاختصاص القضائي المصري.
الشروط والبنود العامة الخاصة بـ" ماى ڤودافون "

علاوة على الشروط والبنود الواردة بأعلى، تحكم الشروط والبنود التالية استخدامكم لخدمة معلومات "ماى ڤودافون " بلغة توصيف الموقع أو بلغة ترميز النصوص التشعبية ("ماى ڤودافون ").

يشكل التسجيل على ماى ڤودافون  و استخدام ماى ڤودافون قبولا لهذه الشروط والبنود

انكم توافقون على عدم استخدام ماى ڤودافون بطريقة قد تؤدي إلى وقف الخدمة أو تمنع المشتركين عليه من الوصول إليها.

انكم توافقون عند استخدام ماى ڤودافون على عدم استعمال هوية زائفة عند قيامكم بتقديم أنفسكم إلى مستخدمي الخدمة الآخرين.

 

عملاء ڤودافون


يخضع استخدامك لخدمات التليفون المحمول التي تقدمها ڤودافون إلى اتفاقية نموذجية، وتحكم الشروط والبنود الواردة بهذه الاتفاقية طريقة تقديم واستخدام ماي ڤودافون .

يجب أن تكون متأكدا من أنك تعلم جيدا شروط هذه الاتفاقية وأن لديك دراية كافية بها.

ولكن إذا كنت قد أبرمت اتفاقية مع مقدم خدمة آخر وترغب في استقبال ماى ڤودافون، ففي هذه الحالة تسري بعض الشروط والبنود الإضافية.

أنت توافق على أنه بقيام ڤودافون بالتصرف بصفتها وكيل مفوض عن مزود الخدمة الخاص بك، وأنه عبر قيامك بالتسجيل من أجل الحصول على ماى ڤودافون، فإنه سيتم إدراج الشروط والبنود الإضافية التالية ضمن الاتفاق المبرم معك على أن يسري مفعول ذلك اعتبارا من تاريخ التسجيل، كما أنك توافق على التنازل عن كل طلب بأن يتم ذلك التعديل بشكل كتابي:
1. لا يقدم مزود الخدمة أى ضمان ولا يتحمل أية مسئولية فيما يتعلق بحداثة وشيوع ودقة وجودة المعلومات التي يتلقاها العميل أو يتوصل إليها عبر ماى ڤودافون .
2. لا يقدم مزود الخدمة أى ضمان بأن تتاح المعلومات التي يطلبها العميل من ماى ڤودافون في كل الأوقات أو أن الخدمة ستكون خالية من الأخطاء.
3. تقع مسئولية استخدام والاعتماد على المعلومات التي يتلقاها أو يتوصل إليها العميل من خلال ماى ڤودافون على عاتق ذلك العميل بشكل كامل
4. يقر العميل بأن ماى ڤودافون عبارة عن خدمة قائمة على الانترنت، وأنه على الرغم من بذل مزود الخدمة أقصى جهوده للحفاظ على المعلومات وإبقائها آمنة، إلا أنه لا يستطيع أن يضمن أن تكون المعلومات التي يتلقاها العميل أو يبعثها في أثناء استخدامه لموقع ماى ڤودافون آمنة في كل الأوقات.
5. للوصول إلى ماى ڤودافون يجب أن يكون لدى العميل تليفون محمول خاص متناغم، وتوجد تفاصيل الأجهزة اليدوية الخاصة على الموقع التالي: www.vodafone.com.eg.
6. يوافق العميل على سداد الرسوم مقابل استخدامه لموقع ماى ڤودافون طبقا لبيان التسعير التفصيلي الخاص بماي ڤودافون .

 

عملاء ليسوا عملاء ڤودافون


في حالة عدم دخولك على شبكة ڤودافون، ورغبتك في إستقبال أو إستخدام ماي ڤودافون، فإنك توافق على خضوع إستخدامك لماي ڤودافون للبنود والشروط التالية:-
1. شبكة ڤودافون المحدودة بي تي واي وشركاتها المرتبطة بها ("ڤودافون ") لا تقدم أى ضمان، ولا تتحمل أية مسئولية فيما يتعلق بحداثة وشيوع ودقة وجودة المعلومات التي يتلقاها العميل، أو يتوصل إليها عبر ماى ڤودافون .
2. لا تقدم ڤودافون أى ضمان بأن تكون المعلومات التي يطلبها العميل من ماى ڤودافون متاحة في كل الأوقات، أو أن الخدمة ستكون خالية من الأخطاء.
3. تقع مسئولية استخدام والاعتماد على المعلومات التي تتلقاها أو تتوصل إليها من خلال ماى ڤودافون على عاتقك بشكل كامل.
4. أنت تقر أن ماى ڤودافون عبارة عن خدمة قائمة على الانترنت وأنه على الرغم من قيام ڤودافون ببذل أقصى جهودها في سبيل الحفاظ على المعلومات وإبقائها آمنة إلا أنها لا تستطيع أن تضمن أن تكون المعلومات التي تتلقاها أو توردها في أثناء استخدامك لموقع ماى ڤودافون آمنة في كل الأوقات.
5. للوصول إلى ماى ڤودافون يجب أن يكون لدى العميل تليفون محمول خاص متناغم، توجد تفاصيل الأجهزة اليدوية الخاصة على الموقع التالي: www.vodafone.com.eg.
6. قد تتمكن من القيام بعمليات شراء للسلع والخدمات من خلال ماى ڤودافون . حيثما تكون هذه السلع والخدمات متوفرة من قبل مزودي المحتوى التابعين لفودافون، فإنك تقر بأنك تشتري هذه السلع والخدمات طبقا للشروط والبنود التي يحددها مزودي المحتوى، ولا تقبل ڤودافون تحمل أى مسئولية عن أمن، أو حماية كافة المعلومات الخاصة ببطاقات الائتمان التي قد تقدمها إلى مزودي المحتوى التابعين لفودافون عند قيامك بشراء تلك السلع والخدمات، كما أنها غير مسئولة قانونا تجاهك عن أى فقد أو تلف قد تعاني منه من جراء الاستخدام غير المرخص لتفاصيل بطاقتك الائتمانية.
7. إذا كان عمرك أقل من ثمانية عشر عاماً، يجب عليك الحصول على موافقة ولى أمرك، أو الوصي القانوني عليك قبل استخدام ماى فودافون؛ ويمكن الحصول على كافة المعلومات حول الاشراف على الأطفال، ومراقبة دخولهم على محتوى شبكة الانترنت، كما يمكن إيجاد معلومات عامة عن النظام التنظيمي لصناعة الانترنت على الموقع الالكتروني التالي:http://www.iia.net.au/guideuser.html.
8. ڤودافون لا تستطيع أن تؤكد، ولا تؤكد أن كل مستخدم لموقع ماى فودافون، أو كل مستخدم لخدمة البريد الإلكتروني أو البريد الفوري السريع هو فعلا الشخص الذي يدعيه.
9. أنك توافق على عدم استخدام ماى ڤودافون أو أى خدمة تقدم من خلال ماى ڤودافون بطريقة غير قانونية واحتيالية أو معادية للمجتمع على النحو الذي تقدره فودافون، كما أنك توافق على عدم إرسال رسالة إلكترونية أو أى رسالة تتسم بالتمييز العنصري أو تحتوي على سب وقذف وألفاظ نابية وصور خليعة أو فاحشة، أو تتسم بوجه عام بأنها ذات "ذوق رديء".
10. يجوز لفودافون تعديل او تحديث هذه الشروط والبنود الخاصة باستخدام ماى ڤودافون بدون إرسال اخطار إليك بذلك. أنت توافق على الالتزام بكافة الشروط والبنود الإضافية التي ستتاح لك والتي تتعلق باستخدام مواقع أو خدمات محددة من مواقع وخدمات ماى ڤودافون . ويتم دمج هذه الشروط والبنود الإضافية بالرجوع إلى هذه الشروط والبنود.
11. أنت توافق على تعويض ڤودافون وإبراء مسئوليتها والدفاع عنها هي ومسئوليها ووكلائها ومزودي الخدمة التابعين لها وشركائها الآخرين وموظفيها عن وضد كافة الدعاوي والمطالبات التي قد يرفعها أو يطالب بها الغير لما ينشأ عن أو بسبب استخدامك لماى ڤودافون أو بسبب قيامك بانتهاك هذه الشروط والبنود أو بالإخلال بحقوق المستخدمين الآخرين لماى ڤودافون .
12. انت توافق على عدم إعادة انتاج أو عمل نسخة مطابقة أو نسخ أو بيع أو إعادة بيع أى جزء من ماى ڤودافون .
13. يمكن ان تقوم ڤودافون في أى وقت بتعديل أو وقف أو قطع ماى ڤودافون بدون ارسال اخطار إليك بذلك، كما يمكن أن تقوم ڤودافون بوقف استخدامك لماى ڤودافون إذا قمت بانتهاك هذه الشروط والبنود أو إذا أسأت استخدام ماى ڤودافون من وجهة نظر فودافون، وذلك في حدود المعقول.
14. لن تكون ڤودافون ومسئوليها ووكلائها ومزودي الخدمة التابعين لها وشركائها الآخرين وموظفيها مسئولين قانونا تجاهك أو تجاه أى طرف آخر عن أى خسارة مباشرة أو غير مباشرة أو تبعية أو طارئة أو خاصة أو عن أى تكلفة أخرى تنشأ من أو فيما يتصل بهذه الشروط والبنود أو بماى ڤودافون .
15. انت توافق على انه يجوز لنا استخدام معلومات شخصية عنك و والإفصاح عنها بغرض موافاتك بخدمة ما أو من أجل تحسين مستوى خدمة العملاء بما في ذلك عن طريق استخدام وسائل البحث والتسويق (سواء كانت مباشرة أو غير ذلك) وتطوير المنتجات والتخطيط إلا في الحالات التي يكون فيها ذلك الاستخدام أو الإفصاح غير مسموحا به بموجب قانون الخصوصية لعام 1988.

 

تحذير – اتصالات احتيالية

 

نما إلى علم شركة ڤودافون بأن اتصالات احتيالية خاصة عن طريق البريد الالكتروني قد تم إرسالها إلى أفراد. ويتم الإدعاء أن هذه الاتصالات أرسلت بالنيابة عن شركة ڤودافون مع استخدام اسم وعلامة ڤودافون التجارية. وعادة ما تزعم هذه الاتصالات الغير رسمية تقديم عروض أعمال وفرص عمل أو تشير إلى أن المرسل إليه قد فاز في مسابقة أو سحب. ڤودافون لم تصرح وغير مسؤولة عن هذه الاتصالات وتنصح الأفراد أن يحذروا من أي طلب/سؤال عن معلومات شخصية أو سرية.

 

 

احكام الاستخدام الخاصة بخدمة ڤودافون فيس بوك كير(VODAFONE FACEBOOK CARE) التي تتيحها شركة ڤودافون مصر للاتصالات من خلال صفحتها علي الفيس بوك

يمكن لعملاء ڤودافون الان من خلال صفحة ڤودافون علي الفيس بوك القيام بتغيير الباقات و الانظمة و اختيار انظمة و باقات جديدة خاصة بالخطوط المملوكة لهم و شراء الرنات و معرفة المزيد عن عروض ڤودافون و كل ذلك من خلال خدمة "فيس بوك كير" (" الخدمة")، وفقا كما يلي:

اولا: خطوات الاستخدام.

1) يقوم العميل بالدخول علي اللينك الخاص بخدمة فيس بوك كير الموجود علي صفحة الفيس بوك الرسمية الخاصة بفودافون و باستخدام الرابط
2) يختار العميل الخدمة التي يرغب في الحصول عليها او معرفة المزيد عنها من خلال قائمة الخدمات المتوفرة علي الصفحة
3) في حالة رغبة العميل في الاشتراك او الحصول علي اي خدمة يقوم بإدخال رقم الهاتف المحمول الخاص به و تقوم ڤودافون تباعا بإرسال رسالة نصية علي رقم التليفون الخاص بالعميل الذي تم إدخاله و تحتوي هذه الرسالة علي كود سري يتم إدخاله لتشغيل الخدمة و للتمكن من القيام بالعملية المرغوب فيها و ذلك لضمان تامين البيانات و الحفاظ علي خصوصية المعاملات التي تتم علي الصفحة.
4) يكون لشركة ڤودافون مطلق الحق في الامتناع عن ارسال الكود السري المشار الية بعالية و تشغيل الخدمة في بعض الحالات مثال: عدم الانتظام في السداد و عدم كفاية الرصيد و لأسباب تقنية و اي اسباب اخري تقدرها ڤودافون .
6) يتم تحميل قيمة تلك الخدمات علي الفاتورة الخاصة بالعميل لعملاء ڤودافون الخط بمختلف أنواعه او يتم خصم قيمة تلك الخدمات من عملاء ڤودافون الكارت بمختلف أنواعه.

ثانيا: مسؤولية العميل

- يكون العميل مسؤول عن الكود السري الخاص به و المرسل له من ڤودافون علي تليفونه المحمول و يتعهد بعدم إفشائه و بمسؤوليته الكاملة في حالة مخالفته لذلك.
- يتعهد و يوافق العميل علي تحمل جميع المصاريف و تكاليف العمليات التي يقوم بها باستخدام الخدمة من خلال صفحة "فيس بوك كير".
- لا يحق للعميل الرجوع علي ڤودافون في حالة غلق الصفحة و التوقف عن تقديم الخدمة من خلالها.

 

 

 

 

Vodafone eShop

 

 

Vodafone online shop Terms and Conditions


Welcome to Vodafone.com.eg/shop, which is owned, managed and operated by Vodafone Telecommunications .A.E and MisrFone Trading L.L.C. (together shall be referred to as "Vodafone"). If you visit or shop at the Site, you accept these terms and conditions and agree to be bound by the legal notices, privacy policy and all disclaimers and terms and conditions that appear elsewhere on the Site. Please read them carefully. Vodafone does not warrant the accuracy, integrity or completeness of the content provided on the Site or the products or services offered for sale on the Site. By pressing the "Agree" button at the end of this page, you ("Customer") confirm your agreement with all the terms and conditions contained in this page.


ERRORS ON OUR SITE


Despite our efforts to ensure that the information on the Site is accurate, complete and current, there may be instances when information about a product contains inaccurate or incomplete data, including data about the product's price or availability. We make no warranty or guarantee that the information on our website is error-free, complete, or current. We reserve the right to correct errors and/or update the content on our website at any time without notice. We also reserve the right to refuse or cancel any order containing any error or inaccuracy, including after the order has been submitted, whether or not the order has been confirmed and your credit card charged. If your order is canceled after your payment has been processed, we will issue a full refund to the original pay type. We also reserve the right to cancel or reject any order at our discretion.
We reserve the right to change product pricing, terms, specifications and warranties without notice. In addition, we may revise these terms of use at any time by updating the website. Online sales are intended for, and limited to, personal use and domestic sales only in Egypt. We reserve the right to limit the number of products sold, including the right to prohibit sales to re-sellers. Prices do not include shipping, or insurance. We do not review or edit any portion of gift messages and/or reviews and disclaim all responsibility for their content. If you are purchasing products for export, you are responsible for the necessary export documentation before shipment is made to a foreign country. Warranties for exported products may vary or be null and void.


PAYMENT TYPES WE ACCEPT


Credit Cards and Cash on Delivery are accepted with limitations.
Please note the specific terms and conditions applicable to Cash on Delivery:
•     Definition of Cash on Delivery: the possibility to shop online and pay in cash the required amount upon receiving the order.
    
•     An additional charge will be applied to Cash on Delivery purchases in Vodafone's sole discretion in addition to the shipment fees which will be collected by the courier agency upon the delivery of the purchased items.


•     Cash on Delivery will be only accepted in Egyptian Pounds



PRODUCTS & SERVICES available currently on the site:


• Handsets
• Low, medium and high end devices
• Smart phones
• Accessories
• SIMs
• Prepaid lines
• Postpaid lines
• Data lines
• Mobile broadband
• USB
• MiFi
• ADSL


The foregoing is not an exhaustive list and Vodafone reserves to change the Service at any time at its own discretion.
Vodafone attempts to be as accurate as possible. However, Vodafone does not warrant that product descriptions or other content of the Site is accurate, complete, reliable, current, or error-free. If a product offered by Vodafone itself is not as described, your sole remedy is to return it in unused condition.


PRICING


Except where noted otherwise, the List Price displayed for products on our website represents the full retail price listed on the product itself, suggested by the manufacturer or supplier, or estimated in accordance with standard industry practice; or the estimated retail value for a comparably featured item offered elsewhere. The List Price is a comparative price estimate and may or may not represent the prevailing price in every area on any particular day. For certain items that are offered as a set, the List Price may represent "open-stock" prices, which mean the aggregate of the manufacturer's estimated or suggested retail price for each of the items included in the set.
With respect to items sold by Vodafone, we cannot confirm the price of an item until you order; however, we do NOT charge your credit card until after your order has entered the shipping process. Despite our best efforts, a small number of the items in our catalog may be mispriced. If an item's correct price is higher than our stated price, we will, at our discretion, either contact you for instructions before shipping or cancel your order and notify you of such cancellation.


DISCLAIMERS


• Prices and availability are subject to change without notice.
• All prices are denoted in Egyptian Pounds. Credit cards will be charged in Egyptian Pounds and Cash Delivery will only accepted in Egyptian Pounds.
• The Customer acknowledges that Vodafone is not liable for any shipping and export charges and duties or other similar costs and that the Customer remains solely responsible for the settlement of such charges and duties and similar costs in Egypt.
• Prices and Shipping Charges are subject to Sales Tax and applicable governmental fees when applicable.
• All trademarks and trade names used herein are property of their respective owners.
• Although we try to assure accuracy, Vodafone cannot be responsible for typographic errors on this Site.
• Offers and special promotions are subject to change without notice.
• Manufacturer's warranties in effect at time of purchase apply and depend on manufacturer policy or manufacturer's agent without any liability on Vodafone.
• Manufacturer's specifications subject to change without notice.
• Vodafone reserves the right to blacklist any customer and/or refuse any order without reason.
• Ownership of the Services and liability for the risk of damage of the Services are transferred to the Customer upon their shipment.
• The Customer acknowledges that Vodafone is subject to regulatory supervision and that the provision of the Services shall always be conditional on regulatory approval and may change or become discontinued at any time in the event of a regulatory requirement to such effect.


EMPLOYEES OFFERS


Some offers on the Website are tailored exclusively for Vodafone Egypt Employees with Special conditions and payment terms, those products are tagged with "Employees" word and are supposed to be visible only for the Employees, if any other person could be able to access it in any ocassion orders will be considered as cancelled and cancellation e-mail will be sent


INTELLECTUAL PROPERTY RIGHT


Copyright


All contents of the Site but not limited to (text, logos, images, graphics, audio clips, button, icons, digital, downloads, software, data compilation) all content of Vodafone and/or its suppliers/third parties, the compilation of all content on this site, all software used on this site, and software suppliers are an exclusive property of Vodafone and governed by the Egyptian copyright law and the international copyright law and applicable conventions "e.g. Berne, TRIP's".


Trademarks


VODAFONE and other marks mentioned on this Site are all registered trademarks of VODAFONE in Egypt and other countries. Other VODAFONE graphics, logos, page headers, button icons, scripts, and service names are trademarks or trade dress of VODAFONE, or its subsidiaries. VODAFONE's trademarks and trade dresses are not to be reproduced in any media without the written authorization of VODAFONE, in any way that is likely to cause confusion to the customers, or in any way that could disparages or discredits VODAFONE. All other trademarks and trade names used herein are property of their respective owners and are granted the same protections herein.


License and Access


VODAFONE grants you a restricted license to access and make personal use of this site and not to download (other than page caching) or modify it, or any portion of it, except with express written consent of VODAFONE.
This license does not include any resale or commercial use of the Site or its contents; any collection and use of any presentation, or any derivative use of this site or its contents; any downloading or copying of account information for the benefit of another third party; or any use of data mining, robots, or similar data gathering and extraction tools.
This site or any portion of the site may not be reproduced, duplicated, copied, sold, resold, visited, or otherwise exploited for any commercial or non-commercial purpose without express written consent of VODAFONE.
You may not frame or utilize framing techniques to enclose any trademark, logo, or other proprietary information (including images, text, page layout, or form) of VODAFONE without express written consent.
You may not use any meta tags or any other "hidden text" utilizing VODAFONE's name or trademarks without the express written consent of VODAFONE. Any unauthorized use terminates the permission or license granted by VODAFONE. You are granted a limited, revocable and nonexclusive right to create a hyperlink to the home page of VODAFONE so long as the link does not portray VODAFONE, or their products or services in a false, misleading, derogatory, or otherwise offensive matter.


You may not use any VODAFONE logo or other proprietary graphic or trademark as part of the link without express written permission.
Copyright Compliance
Because VODAFONE respect the intellectual property of others, therefore we advise you, that, if you noticed that any portion of your intellectual property right has been copied in any form and constitutes copyright infringement, please contact our legal Department at legal@vodafone.com.eg


GOVERNING LAW


The applicable Egyptian laws and regulations shall govern all the Services and any disputes relating thereto shall be resolved by the competent Egyptian courts.


SHIPPED AND HOME DELIVERY PRODUCTS


You may have your product delivered to your home via one of our available home delivery options. We deliver orders on normal business days, which are Sunday through Thursday excluding national holidays in Egypt. You assume all risk of loss for shipped products. Order information such as billing or shipping address that is inaccurate or incomplete may result in delays. Products cannot be shipped to incomplete addresses. In cases of not accepting the delivery for reasons other than wrong items, the Customer agrees to pay the shipping charges incurred and specified on the invoice.


ORDER CANCELLATIONS


We are unable to refund any online purchase from the time your order is placed (when you click the Process Order button) until the product is received by you and returned to us. If you are not completely satisfied with your purchase after receiving your product, please review our returns policy.


RETURNS POLICY


If you are not completely satisfied with a product, Vodafone will gladly exchange or refund the purchase - at its own discretion - within 5 business days of the return request date, according to the notes below:
• Boxes and packing material have to be in the original condition and the product has to be unused and box unopened.
• All claims for shortages/ errors in shipments/error in billing/returns must be made within 14 days from delivery to the Customer.
• Returns are for replacement or merchandise credit only. The refunded amounts shall not include any shipping charges. A copy of Vodafone invoice must be included with all returns.
• All items must be returned complete and in their original boxes or packages with all original parts/documentation; if items are not returned with their packages or if any other item or documentation is missing, products will not be accepted as a return item. The Customer must return the items in person to any of the Vodafone stores.


WARRANTY


The Site is provided on an "as is" and "as available" basis. VODAFONE makes no representations or warranties of any kind, express or implied, as to the operation of the Site or the information, content, materials included on the Site. You expressly agree that your use of the Site is at your sole risk. To the full extent permissible by applicable law, VODAFONE disclaims all warranties, express or implied.
To the full extent permissible by applicable law, Vodafone disclaims all warranties, express or implied, including, but not limited to, implied warranties of merchantability and fitness for a particular purpose. VODAFONE does not warrant that the Site, its servers, or e-mail sent from VODAFONE are free of viruses or other harmful components. VODAFONE will not be liable for any damages of any kind arising from the use of the Site, including, but not limited to direct, indirect, incidental, punitive, and consequential damages.
In respect to third party products, the Customer shall only be entitled to the benefit of any warranty or guarantee given by the third party manufacturer or agent. The warranty does not apply to defects resulting from improper or inadequate installation use or maintenance; actions or modifications by unauthorized third parties or the Customer or accidental or willful damage.
The repairing location will depend on the third party repairing policy. Vodafone will inform the customer with the third party's contact information and repair facility. Vodafone might on behalf of the customer inform the third party of sales date and customer information required for maintenance.
The repairing period depends on the manufacturer's agent without liability on Vodafone.
If the warranty sticker is removed, the warranty is considered void. If items are returned without their boxes and packages, the warranty may be considered void as well. In the case of sending your product for servicing under warranty please make sure that product is returned with all its packaged components and its package intact as received. By accepting the invoice the Customer is in agreement that all components are in good condition and all warranty conditions are acceptable as above.


SHIPPING CHARGES


All shipping charges are based on average package weight and dimension. This may be different from actual weights of products. Shipping charges can be computed while finalizing your order prior to completion.


PRIVACY POLICY


The Privacy Notice describes how we use and do not use information provided to us at the Site and the steps we take to protect it. Please review our Privacy Notice, which also governs your visit to the Site, to understand our practices.


ELECTRONIC COMMUNICATIONS


When you visit the Site or send e-mails to us, you are communicating with us electronically. You consent to receive communications from us electronically. We will communicate with you by e-mail or by posting notices on the Site. You agree that all agreements, notices, disclosures and other communications that we provide to you electronically satisfy any legal requirement that such communications be in writing.


PROPRIETARY RIGHTS


All content included on or comprising the Site website including information, data, software, photographs, graphs, videos, typefaces, graphics, music, sounds and other material (collectively "Content") is protected by copyright, trademark, patent or other proprietary rights, and these rights are valid and protected in all forms, media and technologies existing now or developed in the future.


SECURITY


If you use this site, you are responsible for maintaining the confidentiality of your account and password and for restricting access to your computer. You agree to accept responsibility for all activities that occur under your account and password. Vodafone does not sell products for children, but it sells them to adults, who can purchase with a credit card or other permitted payment method. If you are under 21, you may use the Site only with involvement of a parent or guardian. Vodafone reserves the right to refuse service, terminate accounts, remove or edit content, or cancel orders in their sole discretion.
The Site website may only be used for lawful purposes.


WARNING - FRAUDULENT COMMUNICATIONS


Vodafone is aware that fraudulent communications, especially emails, are being sent to members of the public, purporting to be official correspondence from, or on behalf of, Vodafone, using the Vodafone name and/or brand. Frequently, these unsolicited communications claim to offer business opportunities, employment within Vodafone, or indicate that the recipient has won a competition or lottery. Vodafone has not authorized, and is not responsible for, these communications. Vodafone advises members of the public to exercise caution with any request to provide any personal or confidential information


SITE POLICIES, MODIFICATION, AND SEVERABILITY


All the policies on the Site govern your visit to the Site. We reserve the right to make changes to the Site, policies, and these Terms & Conditions at any time. If any of these conditions shall be deemed invalid, void, or for any reason unenforceable, that condition shall be deemed severable and shall not affect the validity and enforceability of any remaining condition.